Administrativ koordinator

Du trivs att arbeta både självständigt och i team – eftersom det på olika sätt utvecklar stimulerar dig. Din känsla för samordning, utveckling och koordinering gör det lätt att flyta sömlöst mellan olika former av uppdrag och roller. Din passion för din omvärld och din tro på att du kan vara en del i att skapa en hållbar, ljus framtid för alla gör att du inte drar dig för att axla vare sig den lilla eller den stora uppgiften. Du får folk att arbeta strukturerat runt dig och hjälper gärna till där du kan. Tjänsten är på Sibships systerbolag och mycket av arbetet kommer att handla om att hitta lösningar och arbetssätt från grunden. Du kommer med andra ord att ha stor möjlighet att påverka dina egna arbetssätt! 

 

Är det du? 

 

 
Vad vi kan erbjuda dig: 

Vi är ett litet team med stora ambitioner. Hos oss kommer ditt ansvar och din roll att växa i takt med hela bolaget. Här får du utvecklas i en administrativ och koordinerande roll tillsammans med ett engagerat gäng. Med varierade arbetsuppgifter och en stimulerande arbetsmiljö får du hos oss vara med och påverka både vår omvärld och den organisation du arbetar på. Här delar vi frikostigt med oss av våra kunskaper och erfarenheter, stöttar varandra, jobbar tillsammans och lyssnar på varandra.  

 

Vi vill att alla som arbetar hos oss ska kunna utvecklas i sitt område och kunna inspireras av utveckling och visioner för en bättre framtid. Hos oss är det viktigt att det finns utrymme och glädje i vår arbetsvardag. 


 

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter 

Som koordinerande administratör är din uppgift att stödja dina kollegor med planering, administration, samordning och uppföljning av olika projekt och initiativ. Vi arbetar brett och det kommer även du att göra! 

Dina arbetsuppgifter är huvudsakligen att: 

  • Administrera och bidra till förbättring och utveckling av våra kanaler, verktyg och system 

  • Ansvara för att koordinera och kvalitetssäkra administration. Det kan till exempel innefatta rapportering, enklare ekonomiarbete och dokumentera och diarieföra mötes- och beslutsprotokoll. 

  • Ha kontakt med och organisera konsulter och andra medarbetare. 

  • Koordinera, förbereda och delta i samband med möten, konferenser och seminarier. 

  • Utveckla, strukturera och arbeta med informationsflöden kopplat till våra insatser. 

  • Arbetet genomförs både i team och individuellt och innebär att du har många kontakter internt och externt. Du fungerar som koordinator eller "spindeln i nätet" i våra administrativa processer. 

Kvalifikationer 

Utbildning: Gymnasieexamen 
Erfarenhet: Minst två års erfarenhet i en administrativ och koordinerande roll av liknande karaktär. 
Kunskaper: Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Office och med digitala verktyg. Intresse för att arbeta med startup-verksamhet.  

Språkkunskaper: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. 

Meriterande:  ​

  • Erfarenhet av ekonomiadministration eller fakturahantering 

  • Erfarenhet av att arbeta med intern och/eller extern kommunikation 

  • Erfarenhet av att ha drivit utveckling, förändring eller förbättring av processer 

  • Goda kunskaper i verktygen i Microsoft Office 365 (särskilt Teams, SharePoint, OneDrive, Powerpoint, Word och Excel) 

  • Erfarenhet av att ha anordnat möten, konferenser, seminarier eller liknande aktiviteter

Personliga egenskaper 

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation. 

Vi söker dig som är du lösningsorienterad och initiativrik och med sinne för detaljerna. Vi ser gärna att du är proaktiv, självgående och kan hantera flera parallellt pågående uppgifter. Som person är du samtidigt kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann. Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i en föränderlig miljö. Har du intresse för teknik samt förmåga att lära dig nya digitala verktyg är det en fördel. 

Vidare tycker du om att arbeta tillsammans med andra. Du är bra på att ta kontakt och bygga relationer både internt och externt. Givetvis delar du våra värderingar - respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete. 

Placering 

Tjänsten är placerad i Norrköping. 

Anställningsform och tillträde 

Tjänsten är en 50 procent tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Målsättningen är att succesivt öka tjänsten till 100 procent. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid). 

Mejla din ansökan med CV och personligt brev.

Tillbaka till Jobba hos oss

Besök oss

Laxholmstorget 3

60221 Norrköping

© 2021 SIBSHIP